Pörtö - Borgå Kvarnträsket - Lovisa
Du är här: Huvudsida > Friluftsområden

Friluftsområden

Föreningen målsättning är att förbättra nylänningarnas rekreationsmöjligheter samt att bevara och värna om naturen och landskapets egenart. Föreningen köper och arrenderar natursköna områden som är lämpliga för nylänningarnas frilufts- och rekreationsbruk. Föreningen underhåller och utvecklar ett mångsidigt nätverk av naturhamnar och friluftsområden inom landskapet Nyland. Bland utbudet kan var och en finna sitt eget favortiställe för friluftsliv, avkoppling och hobbyverksamhet i naturens sköte.

Friluftsområdena finns såväl i det yttersta havsbandet som längs kusten och i det nyländska inlandet. Vissa av områdena kan endast nås med båt, men till det stora flertalet kan man ta sig med bil. En del av områdena kan också nås med kollektivtrafik.

Mera detaljerade uppgifter om områdena hittar du genom att klicka på kartan uppe eller spalten till höger. De enskilda områdena har en länk till Google maps, där man kan se områdenas läge och hitta köranvisningar till områdena på fastlandet.

Guide

Guider finns på medlemskommunernas friluftsverk och infoställen.

Broschyr 2013
(pdf, 19318 KB)